Usuwanie tatuaży Sieradz






Prosimy o niezamieszczanie linków pozycjonujących w naszym serwisie. Posty, podpisy oraz całe profile ze spamem będą na bieżąco usuwane.
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Wrobla cwirka o Dieslu slow kilka ;)

Wrobla cwirka o Dieslu slow kilka ;) 9 lata 7 miesiąc temu #6131

  • kaloh1
  • kaloh1 Avatar
  • Wylogowany
  • Nowy sieradzanin
  • Posty: 32
  • Oklaski: 0
drodzy Panowie i Panie. Dyskusja na temat wyższości diesla nad benzyną jest długa jak historia motoryzacji niemalże. Diesle są obecnie w natarciu, nigdy nie były tak dobre jak teraz i tak dopracowane. Silniki benzynowe budzą się z letargu wolnossących jednostek i również dzięki metodzie down-sizingu idą w kierunku doładowania. Dzięki temu można uzyskać moc silnika 2 litrowego w silniku 1.4 ze spalaniem typowym dla 1.4, np. silnik VW TSI łączacy zalety kompresora, turbiny i niskiej pojemności.

Dla kogoś, kto robi przebiegi rzędu 20 000km rocznie i więcej diesle są i lepsze i bardziej opłacalne. Komfort podróży na najwyższym biegu bez przymusu redukcji i dzięki temu niskie spalanie są znaczące.
W innym przypadku zakup diesla to czysta fanaberia bądź wybór właśnie ze względu na wygodę podróży, na pewno nie na opłacalność, bo jak wspomniał chikenn spalanie czasem jest porównywalne, ale na pewno nie przy wykorzystaniu pełnej mocy obu silników, koszt zakupu diesla jest wysoki, tak samo częste serwisowanie.

Wiadomo jednak, że jest kilka ale. Otóż mocnym dieslem o dość małej pojemności(np. 150koni z 1.9) po mieście jeździ się co najmniej kłopotliwie, by nie powiedzieć męcząco. Bezustanne wiosłowanie lewarkiem zmiany biegów i szarpanie autem jest zjawiskiem jak najbardziej naturalnym, a związanym z nierównomiernym rozwojem mocy.

Nowoczesne turbodiesle NIE JADĄ poniżej 1500-1700 obrotów. To nie jest tak jak kiedyś, że diesel jechał z totalnie niskich obrotów, było to zresztą spowodowane tym, że turbo po prostu nie było, mocy też nie, był za to fajnie rozłożony moment obrotowy, ale to pieśń lat 80 i początku 90 XX wieku, teraz wolnossące silniki wysokoprężne są typowymi wołami roboczymi spotykanymi np. w VW caddy z silnikiem SDI.

Turbodiesel bierze swoją moc i osiągi nie tyle z wtrysków jak ktoś to wcześniej wspomniał, a z TURBINY.
Im ona większa tym większa jej bezwładność na niskich obrotach, kiedy silnik nie wytworzył jeszcze wystarczająco dużo spalin by ją poruszyć.
Dlatego stosuje się między innymi podwójne doładowanie, ale o tym w kolejnym odcinku ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena